Pages

Wednesday, July 11, 2012

Frustraties rondom verkiezingsstrijd

Beste Lezers,

deze keer in het Nederlands een blogje. Ik heb een frustratie, gezien dat ik al 2 maanden lang campagne probeer te voeren in Limburg voor de Piratenpartij, maar de Gemeente Heerlen lijkt nu de laatste weken ons keihard te negeren. Hoezo? Dat leg ik even uit.

Op 15 juni 2012 stuurde ik een mailtje naar de desbetreffende ambtenaar, om te vragen voor een vergunning om op enkele data in juni, juli en augustus campagne te mogen voeren voor de Piratenpartij. Deze ambtenaar is normaal zeer behulpzaam, maar was nu helaas afwezig, dus ik werd doorgestuurd naar het algemene loket van de Gemeente. Daar kreeg ik op de 21e een antwoord dat de aanvraag was doorgestuurd naar de ambtenaar die erover ging. Ik heb tot nu toe geen verder antwoord ontvangen.

Op 10 juli heb ik nogmaals een mailtje naar de gemeente gestuurd, met de vraag of ze voor 13 juli willen reageren met een definitief antwoord, gezien ik meestal binnen 1 a 2 dagen een antwoord kreeg voorheen. Ik wacht hun antwoord af, maar het frustreert me mateloos. Zou het slordigheid in hun administratie zijn? Waarschijnlijk wel.

Ondertussen zie ik wel in de stad andere partijen campagne voeren. Waarom krijgen zij wel toestemming? En wij niet? Dit maakt mij nogal achterdochtig. Maar ik zal het maar erop gooien dat de gemeente de aanvraag is kwijtgeraakt.

Helaas heeft dit akkefietje wel al flink wat schade aan de campagne van de Piratenpartij in Limburg aangebracht. We hebben al meer dan een maand niet meer campagne kunnen voeren, en dat brengt de kans op winst in Limburg ernstig in gevaar. En als niet alle partijen gelijke kansen krijgen, dan vind ik dat de democratie niet is gewaarborgd. Maar de 13e zal het uitwijzen.

Even afwachten dus!

PS: Na een dringend verzoek heb ik binnen 1 dag antwoord gekregen! Dus toch nog opgelost gelukkig! De behulpzame ambtenaar was weer aanwezig!

No comments:

Post a Comment